๐Ÿ‘‰ Boleh berhenti berjuang dengan kemalasan?

Boleh berhenti bergelut dengan kemalasan?

Seni penangguhan

Apa yang anda buat semasa penangguhan?
Cukup mencampakkan
Mulakan hidup sepenuhnya
Konsep penangguhan yang seringkali adalah negatif, kerana menurut para ahli, ia tanpa ampun mencuri masa kita. Tetapi adakah ia sangat teruk dalam realiti? Mari lihat penangguhan dari sudut pandangan positif.

Apa yang anda buat semasa penangguhan?
Apa yang anda lakukan apabila anda mengetepikan perniagaan yang belum selesai? Seseorang secara harfiah membeku dan tidak melakukan apa-apa. Ebbs hati nurani menghalang melakukan perkara yang menarik dan oleh itu mereka tidak melakukan apa-apa. Walau bagaimanapun, jika hati nurani tidak menggerunkan, maka apa yang anda mahu lakukan?

Tidak semestinya akibat penangguhan sangat menyedihkan. Sebagai contoh, seorang remaja yang membuang semua belia ke dalam pengajian dan bermain permainan komputer ketika dia menjadi orang dewasa berjaya menghubungkan kehidupan profesionalnya dengan perkembangan permainan video. Pembikin filem terkenal Quentin Tarantino, meninggalkan sekolah pada usia 15 tahun dan pergi bekerja sebagai peniaga tiket di teater filem, dan kemudian sebagai pekerja di sebuah kedai pengedaran filem. Selama beberapa hari, dia sibuk menonton filem.Selepas beberapa lama dia menulis skrip sendiri untuk filem itu.
Ia perlu melihat dengan teliti pada penangguhan anda. Walaupun sekarang ia kelihatan seperti masa yang sia-sia, sebenarnya ia mungkin berubah bahawa pelajaran "kosong" ini akan lebih baik daripada bahaya.
Cukup mencampakkan
Jangan selalu memarahi diri sendiri kerana peluang yang tidak dijawab. Ia tidak akan lebih baik dari ini. Selalunya procrastination membawa potensi untuk pembangunan diri.
Jika anda melihat dengan berhati-hati dalam senarai kes-kes penting, anda harus memastikan bahawa semua item adalah sangat penting. Ia adalah untuk anda. Tanya diri anda, kenapa anda memberi kekuatan rohani begitu banyak? Adalah wajar untuk melihat keadaan semasa dari masa depan. Sememangnya, banyak yang sekarang kelihatan penting, maka ia akan kelihatan sangat tidak penting.
Fikirkan tentang apa yang sekarang anda tidak dapat tahu dengan pasti daripada apa yang akan berlaku untuk anda pada masa akan datang, kejadian ini atau itu. Sebagai contoh, anda berisiko kehilangan kerja anda. Bagaimana anda tahu bahawa ini tidak akan menjadi baik untuk anda? Mengapa anda berfikir bahawa ia adalah buruk untuk kehilangan pekerjaan? Anda boleh mencari kerja yang lebih menarik dan sangat berbayar, melakukan perkara anda sendiri, atau mencari kebebasan sebenar dalam minimalisme.

Mulakan hidup sepenuhnya
Tanya diri anda apa yang akan anda lakukan jika anda tidak perlu bekerja untuk seseorang? Selalunya semasa penangguhan kita terlibat dalam apa yang kita dapat menyedari diri kita sendiri.
Cuba berhenti melawan sifat anda dan lakukan apa yang anda mahukan. Fikirkan tentang apa yang sebenarnya mendorong anda. Siapa tahu, mungkin sekarang adalah masa untuk berhenti semua perniagaan dan menikmati hiburan.
Apabila kes-kes penting terkumpul banyak, kerja-kerja berlaku di bawah tekanan keperluan dan kekurangan masa. Sebagai peraturan, dalam keadaan sedemikian seseorang bekerja pada kelajuan tinggi dan pada batas kemungkinan. Mungkin, tidak ada yang mengerikan dalam meningkatkan tekanan ini, kerana jika keadaan itu melampau, apakah kita berada dalam kedudukan untuk mengambil diri kita dengan segera? Dalam sebarang kes, tiada siapa yang mati akibat kelaparan, tidak melakukan apa-apa.
Jika anda merasakan bahawa sesetengah daya menghalang anda daripada menumpukan perhatian kepada perkara itu dan memaksa anda untuk melakukan sesuatu yang lain – cuba untuk tidak menolak. Mungkin anda akan mengetahui sendiri apa maksud kehidupan sebenar. Tidak bersetuju dengan kerja yang membosankan dan membosankan, anda memberi anda peluang untuk mengalami inspirasi sebenar untuk kegembiraan sebenar.

Like this post? Please share to your friends:
Tinggalkan Balasan

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: