๐Ÿ‘‰ Daria Dontsova: "Semua orang mempunyai apa yang dia berhak" | Temubual |

Daria Dontsova: “Setiap orang mempunyai apa yang patut dia”

Perbualan kami dengan Daria bermula dengan ayatnya: "Adakah anda ingin mendengar sesuatu yang bijak dari berambut perang? Tidak sia-sia! "Kami tidak mempercayainya dan betul. Pengetahuan tentang kehidupan, logik, kehendak besi dan rasa humor membuat kami percaya bahawa Daria memerintah fikirannya seperti tangan dan kakinya.

PSIKOLOGI KAMI: Adakah anda suka diri anda sendiri?

DARIA DONTSOVA: Ya, tentu saja!

NP: Apa yang kamu takut?

JD: Hampir apa-apa.

NP: Kaedah menangani tekanan?

Saya secara amnya tidak merasakan stres, oleh itu, tiada kaedah khas untuk memeranginya.

NP: Pernahkah anda mengalami kemurungan?

JD: Tidak, tidak, dan tidak. Saya biasanya berfikir bahawa ia tidak. Kemurungan adalah diagnosis klinikal yang serius. Apabila seseorang berbaring di atas sofa, dia melihat dinding, tidak makan, tidak minum, enggan bangun, tangannya gemetar, dia sakit, dia cirit-birit – ini merupakan tanda klinikal kemurungan sebenar. Dan jika anda tidak merasa ingin bekerja, maka itu adalah kemalasan, dan bukan kemurungan.

NP: Apakah kebahagiaan untuk anda?

JD: Ini isu yang sangat global. Ia mungkin apabila keluarga saya gembira.

NP: Tiga perkara yang paling menghormati seseorang?

DD: Ketekunan, kejujuran dan keupayaan untuk tidak berputus asa.

Novel Daria Dontsova (Agrippina Arkadevna Dontsova) dibahagikan kepada lima siklus, watak-watak utama yang menyerupai pengarang.

NP: Tiga perkara yang paling kamu benci?

JD: Tidak ada perkara seperti itu.Jika saya menerima seseorang, saya faham bahawa dia mempunyai, seperti saya, kelemahan. Tidak suka lelaki itu, jangan berteman dengannya. Kebencian tidak memerlukan apa-apa.

NP: Adakah anda sering berbohong?

DD: Secara berterusan.

NP: Bolehkah suka membawa penderitaan?

JD: Mungkin, ya, ya. Walaupun ini bukan pengalaman hidup saya.

NP: Anda pernah mempunyai nama yang sangat luar biasa untuk Agrippina. Hakikat bahawa anda mengubahnya menjadi Daria hanyalah penghormatan untuk menulis – anda mengambil nama samaran – atau ada alasan lain?

DD: Agrippina kelihatan sangat buruk di sampul buku itu. Ia nama yang panjang dan berat. Mungkin, jika saya tinggal dengan Agrippina, maka sesuatu pasti akan menganggap bahawa ini adalah nama samaran. Sebaliknya, saya pernah mengumpul pelbagai "kesalahpahaman" tentang nama saya: Saya dipanggil Antartika Arkadyevna, Grechka Arkadevna, Argentina Arkadevna. Oleh itu, apabila isu penerbitan buku timbul, dan dia bangun, apabila rumah penerbitan itu sudah mempunyai dua belas naskah, menjadi jelas bahawa perlu untuk mencari nama yang lebih singkat dan lebih mudah. Saya selalu suka Daria, dan heroin buku pertama Daria. Dari sini dan dapatkan Daria di sampulnya.

NP: Ada pendapat bahawa apabila seseorang mengubah namanya, perubahan nasib. Adakah ini dalam kes anda?

DD: Ada pendapat lain bahawa kucing hitam membawa kemalangan, dan jika anda bertemu seorang imam di jalan, anda perlu merebut kunci. Saya tidak benar-benar bergantung kepada pendapat yang berlaku, kerana satu kebijaksanaan kaum mempunyai lima orang fahaman. Tiada apa-apa, tiada apa yang berubah! Seperti yang saya suami saya sayang, ketika saya adalah Agrippina, dia tinggal bersamaku ketika saya menjadi Daria. Mengikut sains suami saya, keperibadiannya tidak berubah: bagaimana saya tidak dapat menendang anjing yang sesat di boot yang murah, jadi saya tidak dapat menendangnya sekarang di dalam boot dari Louboutin. Ya, boot telah berubah, tetapi keperibadiannya tidak berubah. Peluang orang lain telah muncul berkaitan dengan yuran penulis, dan sebagainya tidak.

NP: Ramai orang merasa tidak bahagia, mereka berfikir bahawa kebahagiaan itu akan datang apabila orang yang dikasihi muncul, apartmen, pekerjaan baru dan sebagainya. Bagaimana untuk belajar untuk mengalami sensasi ini dalam keadaan yang sedia ada? Adakah anda bersetuju bahawa ini boleh dipelajari?

JD: Terdapat rahsia kecil: fikiran boleh dikawal seperti tangan dan kaki. Pikiran adalah material. Apabila anda berfikir idea itu – "Saya sangat tidak berpuas hati, saya sangat dahsyat," anda perlu mengatakan pada masa ini "berhenti."Tetapi ia sama sukar untuk tidak menggali kek ketiga pada waktu petang di katil. Apabila anda perlu melakukan sesuatu dengan segera, sebagai contoh, untuk menjalani diet, seseorang menjadi entah bagaimana tidak selesa. Ia semua bergantung kepada kemahuan. Kita mesti, dalam satu tangan, untuk belajar untuk berkata kepada diri sendiri, "berhenti", dan di sisi lain, apabila ia bermula di sini – "Saya seorang miskin, tidak berpuas hati, saya merasa buruk, apa yang boleh saya tidak mempunyai," anda perlu melihat kembali di mana lebih teruk. Kemudian anda sedar bahawa anda adalah orang yang sangat gembira gembira, dan oleh itu ia adalah perlu untuk ingat bahawa semua orang dalam majalah berkilat, yang anda melihat – pelakon Hollywood, bintang kami – mereka juga mempunyai masalah. Dan mungkin orang yang paling malang di dunia ini – ia adalah Ratu England, yang bagi semua kedudukannya, wang dan fikiran, jelas kerja yang sangat sukar dan keras. Oleh itu bersyukurlah bahawa nasib negara tidak bergantung kepada anda, dan hidup bahagia.

NP: Sesetengah orang suka mengadu sepanjang masa, mempunyai segala-galanya, dan yang lain senang, mempunyai sedikit. Ada yang mengatasi kesulitan, yang lain mengetepikan tangannya. Apakah sebabnya? Adakah hanya dengan tekad?

JD: Ini masalah psikologi yang besar. Menulis mengenai perkara ini sejumlah besar kesusasteraan saintifik, dan banyak terapi yang seseorang berjalan selama ini, tidak boleh mengajar dia untuk menjadi gembira.

Dasha Vasilieva – seorang wanita kaya, tinggal di kampung Lozhkino dengan keluarga dan haiwannya, berkawan dengan kolonel Kolonel Alexander Degtyarev. Dia mempunyai dua orang anak – anaknya Arkady dan anak perempuan Masha. Pada masa lalu, Dasha berkahwin berkali-kali, bekerja sebagai guru bahasa Perancis di universiti Moscow, menerima gaji sederhana, tinggal bersama keluarganya di sebuah pangsapuri kecil di Medvedkovo, di pinggir Moscow. Watak ini paling dekat dengan penulis. Keghairahan utama untuk Daria – haiwan kesayangan. Di rumah heroinnya, terdapat banyak kucing dan anjing, salah seorang daripada mereka adalah hooch Khuchik.

NP: Kenapa?

JD: Kerana tidak berpuas hati sangat selesa. Ia seperti pada zaman kanak-kanak: raskovyrivaet kanak-kanak sakit pada lututnya, nampaknya sakit, tetapi juga. Katakan saya seorang wanita yang gembira, semuanya baik-baik saja dengan saya, semuanya baik-baik saja dengan saya, dan saya mahu menangis sesuatu. Saya adalah Duta Besar bersama Bersama Melawan Kanser Payudara. Jadi, ramai wanita, mengatakan bahawa mereka mahu pulih, tidak benar-benar mahu ini. Kerana dia mempunyai suami yang tidak peduli, anak-anak yang ibunya tidak perlu sama sekali, rakan sekerja yang tidak baik di tempat kerja dan gaji kecil. Dan tiba-tiba dia jatuh sakit. Dan setiap orang malu: suami mula menyeret beberapa tulip yang patah,sup ibu masak masakan, anak-anak membeli coklat untuk ibu bapa mereka, rakan sekerja di tempat kerja juga berhenti mengutuk, mereka mula merasakannya. Dia berada di tengah-tengah perhatian, dan di kepala wanita ini tiba-tiba datang pemikiran: "Saya mahu meninggalkannya." Tidak, dia memberitahu semua orang bahawa dia bercadang untuk pulih. Tetapi sebenarnya, di sana, dalam diri anda, sangat ingin menjadi objek penjagaan. Dan dia mati. Masalah besar dalam onkologi, yang berkaitan dengan keanehan dari jiwa wanita. Oleh itu, jika anda sakit, jujurlah dengan diri anda, jangan mabuk dengan penyakit ini.

NP: Kemudian anda perlu mengatakan bahawa bahagia sukar?

DD: Tiada apa-apa yang akan mendapat tanpa kesukaran. Tanpa usaha, anda tidak akan mendapat angka cantik, suami yang baik, anak-anak yang baik, ibu mertua baik dan ibu yang penyayang.

NP: Apabila anda menghadapi masalah, bagaimana anda berurusan dengan mereka?

DD: Kesukaran dalam hidup berlaku setiap hari. Saya selama tiga puluh tahun, sebagai juru masak ahli akademik psikologi, daripadanya telah mengambil ungkapan cemerlang – "Mari kita tentukan, bahawa kerumitan itu!". Apakah kerumitan? Untuk satu, ia adalah untuk mendapatkan selepas penyakit yang sangat serius, tidak ada dua kaki, untuk belajar cara berjalan di atas prostesis. Dan untuk yang lain – sukar untuk memahami pantyhose robek.

NP: Seseorang mendapati sukar untuk membuat keluarga, seseorang mendapati sukar untuk mencari pekerjaan …

JD: Bukan kerumitan, ia hidup. Untuk membuat keluarga adalah asas, anda perlu mencari orang yang, seperti yang anda fikirkan, dapat menjadi teman hidup anda. Di manakah saya dapat mencarinya? Perhatikan sekeliling, kemungkinan bahawa bekerja di bateri kelima terdapat seorang lelaki yang berpakaian buruk dengan kepala kotor yang, pada hakikatnya, dengan tangan yang baik, akan menjadi suami yang indah. Pertama anda perlu memutuskan apa yang anda mahu. Saya di sini baru-baru ini membaca permohonan seorang wanita untuk perceraian, ia bermula dengan indah: "Suami saya tidak sabar." Dua perenggan kemudian: "Dia seorang peminat wanita." Tidak ada wanita yang tidak bersalah. Jika anda mahukan sebuah rumah di Nice, kapal layar anda sendiri, kapal terbang, maka bersiaplah untuk hakikat bahawa anda tidak akan mempunyai suami di rumah. Makan malam romantik, berjalan bersama dengan kereta dorong, perjalanan ke kawan-kawan – itu semua oleh. Kemungkinan besar, anda akan pergi dengan keselamatan pada mandatori, hangout status satu, dan suami anda akan melihat sebulan sekali, dia akan menghasilkan wang. Tetapi jika anda mahu cinta, jika anda mahu suami anda berada di rumah pukul enam petang dan kentang goreng dengan anda, maka berkahwin dengan seorang guru sekolah tinggi, tetapi kemudian anda tidak akan mempunyai banyak wang.Tetapi tidak mahu semuanya sekaligus. Ia tidak berlaku! Dengan cara ini, suami dididik.

NP: Ramai orang menginginkan produk siap, kini terdapat banyak perkahwinan apabila seorang suami adalah lelaki kaya 20-30 tahun lebih tua daripada isterinya. Bagaimana perasaan anda tentang ini?

JD: Saya tahu pernikahan yang bahagia, saya tahu pernikahan yang tidak bahagia. Ia semua bergantung kepada wanita itu. Sekiranya dia bodoh, perkahwinan itu tidak berjaya, jika dia bijak, maka perkahwinan itu akan menjadi indah dan usia tidak penting.

Ivan Podushkin – anak seorang penulis Soviet, bekerja sebagai setiausaha dengan detektif swasta Eleonora. Sopan, dengan prinsip moral tinggi manusia. Dia adalah pemilik angka yang tinggi dan tinggi. Pintar, bijak, berpendidikan. Sedikit ragu-ragu. Cukup lelaki matang yang baik. Percaya, dan ia dapat ditipu. Mengandungi ibu berusia 60-65 tahun, yang menganggap dirinya seorang wanita muda dan cantik berusia 35 tahun. Nicoletta agak tidak seimbang, menangis untuknya adalah keperluan tubuh. Podushkin adalah seorang sarjana muda yang gemar. Dia tidak bertuah dengan wanita. Ada yang menganggap miskin Ivan Pavlovich gay, tetapi tidak.

NP: Adakah anda berfikir bahawa dalam perkahwinan semuanya bergantung kepada wanita itu?

JD: Banyak bergantung pada wanita. Selalunya anda mendengar: "Suami saya adalah seorang alkohol!" Jadi jangan tinggal bersamanya! "Saya tidak mempunyai pilihan!" Selalu ada jalan keluar, tetapi tidak hakikat bahawa anda akan menyukainya.Apabila saya mula bertanya, "Mengapa kamu tinggal dengan alkohol ini" – Saya berkata: "Saya mempunyai sebuah apartmen!" Dan kamu meludah, mengambil beg, meninggalkan dia apartmen, dia pergi ke bandar yang lain, mengambil kira bilik di sana. "Ahhh … untuk berhenti apartmen, juga anda!" Titik di apartmen atau suami? Sekiranya anda menggali dalam situasi ini, maka suami akan masuk ke latar belakang. Setiap isteri layak suaminya, setiap suami patut isterinya.

NP: Adakah mungkin untuk mengatakan bahawa tidak setiap wanita, berkata dia mahu berkahwin dan keluarga benar-benar mahu ini? Mungkin, sebenarnya, dia mahu yang lain? Sebagai sebuah apartmen, sebagai contoh.

DD: Wanita berkahwin dalam masyarakat kita sedang ditekan ke dalam situasi yang berbeza. Pertama – pendapat umum, yang selama bertahun-tahun dengan semua penyusunan semula dan pertukaran sedikit berubah. Saya agak kerap di Perancis, di mana, anda tahu, tidak diterima untuk melahirkan 35 tahun. Kerjaya pertama, beberapa pengesahan diri, hanya perkahwinan, keluarga dan anak-anak. Kepada kami jika wanita berusia 24 tahun itu belum melahirkan anak, ia sudah cukup bermasalah. Perubatan kini agak maju, tiada masalah dengan kelahiran kanak-kanak tidak sehingga 45 tahun. Jika anda tidak mempunyai suami, ia tidak bermakna bahawa anda adalah lebih teruk daripada yang lain, dan anda mempunyai beberapa jenis kecacatan.Ia sangat mudah untuk mencari suami – persoalannya, adakah anda memerlukannya, atau adakah ibu anda mahukan perkahwinan?

NP: Seseorang mengatakan bahawa anda tidak perlu mengumpul kerengsaan dan perasaan negatif, anda perlu memberi mereka keluar, dan seseorang tidak boleh melakukannya. Bagaimana anda meneruskan?

JD: Anda tahu, saya secara bertentangan terhadap kekasaran. Jika anda mempunyai pendidikan yang baik, maka anda akan mendengar bosnya, walaupun dia salah, anda tidak akan berteriak kepadanya dan mengetuk kaki anda. Anda boleh mengatakan dengan betul apa yang anda fikirkan. Jika anda seorang yang kasar, pergi, maka anda boleh mencari cara untuk meletakkannya di tempatnya. Dan perasaannya adalah apabila anda datang ke suami, tenggelamnya di kepala dan tarik dia secawan kuah pada pukul tiga pagi, kerana dia datang marah dari kerja dan anda cuba menenangkannya. Dan berteriak pada bahasa Rusia tiga cerita suaminya untuk minum sebotol bir – kekasaran dan pendidikan yang buruk ini. Cara anda bertindak balas adalah masanya pendidikan diri. Kita mesti berfikir apa yang akan berlaku seterusnya, apa yang akan berlaku selepas anda melakukannya.

NP: Daria, anda boleh dipanggil wanita yang sangat kaya, anda berputar dalam bulatan yang sesuai. Apa yang anda boleh katakan mengenai orang yang menjadi kaya, seperti yang anda katakan, semasa "perestroika / menembak"?

DD: Mungkin sekarang orang kaya telah menjadi lebih terlihat oleh majalah, Internet. Tetapi orang kaya juga wujud di USSR. Saya dari keluarga seorang penulis dan seorang pelakon, jadi saya boleh namakan tulisan-tulisan tersebut. Yuran purata untuk buku bapa saya ialah 15,000 rubel, walaupun ini adalah gaji purata 80 rubel di negara ini. Peratusan bodoh di seluruh dunia adalah sama. Anda lihat, terdapat banyak orang bodoh di Rusia seperti di Perancis. Dan kata "nouveau riche" – ia bermaksud "orang kaya baru" – datang kepada kami dari Perancis. Riche Nouveau juga di Perancis, dan di Amerika, dan bersama kami. Orang yang berpendidikan tinggi, tidak disangka-sangka orang kaya bukan secara eksklusif Rusia. Tetapi ada satu lagi aspek yang tidak ingin ditulis oleh wartawan. Saya tahu sejumlah besar orang kaya yang tidak membesar-besarkan kesolvenan mereka, mereka adalah pelanggan seni, mereka membantu orang berpendapatan rendah. Namun, untuk menjadi kaya, ia memerlukan banyak, sukar dan sukar untuk bekerja. Tidak benar bahawa keselamatan jatuh dari langit dan hanya raksasa moral mendapatkannya. Jika jiran anda membeli jip mewah, dan anda berjalan kaki ke pejabat, ini hanya menunjukkan satu perkara: dia berjaya berjaya, dan anda tidak.Jangan iri hati, jangan marah, jangan ulangi ungkapan: "Hanya bajingan yang baik hidup dengan baik dengan kami," lebih baik menghabiskan tenaga anda untuk mencapai kesejahteraan anda sendiri.

NP: Adakah anda sering perlu mengorbankan sesuatu untuk menyenangkan keluarga anda, bekerja?

JD: Saya tidak boleh mengatakan bahawa terdapat sebarang pengorbanan istimewa. Saya baru bangun pada jam 6 pagi dan di suatu tempat sebelum 15-16 saya mempunyai masa untuk menulis apa yang seharusnya saya tulis. Anda faham, masa ketika saya perlu memakai jumpsuit bayi dan membawa dia ke sebuah tadika, telah berlalu dengan tidak dapat ditarik balik. Seorang suami selama bertahun-tahun perkahwinan mendapati cara yang sangat baik untuk peti sejuk. Kami ada papan di mana penanda mengatakan apa yang ada: sup, yang kedua.

NP: Daria, berapa umur anda berkahwin dengan suami anda?

DD: Sejak tahun ke-83, ternyata 28 tahun.

Tatiana Sergeeva tidak ada kaitan dengan penulis. Wanita berambut perang penuh angka, cerdas dan baik membaca, lulus dari Fakulti Filologi universiti latihan guru, janda (pada masa lalu), bekerja sebagai guru bahasa dan kesusasteraan Rusia. Berkahwin dengan bekas pelakon Aristarkh Babulkin (digelar Gri), yang merupakan pekerja kumpulan rahsia, di mana Tanya bekerja.

NP: Dan apa rahsia perikatan yang berkekalan seperti itu?

JD: Sebelum itu, dua suami melarikan diri dari saya.dua suami pertama, saya melatih, jadi satu pertiga sebenar 28 tahun.

NP: Dan hakikat bahawa dia adalah seorang ahli psikologi, entah bagaimana membantu anda?

JD: Anda tahu, suami saya kerana tidak rumah ahli psikologi. Selalunya, kawan-kawan saya, kawan yang berlari kepadanya dengan masalah mereka, dan kemudian ia mula bekerja pada khusus, tetapi dengan saya – tidak ada. Dalam pasangan kami, saya seorang ahli psikologi.

NP: Bagaimana perasaan anda tentang psikologi secara umum?

DD: Berbeza. Psikologi – hanya profesion, dan tidak semua orang dalam profesion ini bijak, canggih dan berpengetahuan, tidak semua orang mahu untuk membangunkan. Saya tahu sangat pandai, ahli psikologi ensiklopedia terpelajar yang benar-benar mencintai ilmu ini dan bersungguh-sungguh berusaha untuk membangunkan sains ini ke hadapan. Suami saya sentiasa mengiringi pelajar dengan tepukan di kuliah. Tetapi dia sudah bersedia untuk mereka, ia akan kelihatan. Dia tidak mempunyai dua kuliah yang sama. Pakar psikologi sangat berbeza! Seorang kawan baik kadang-kadang berfungsi lebih baik kerana ahli terapi itu tidak mempunyai hak untuk bercakap dengan pesakit beliau: "Lemparkanlah anda suami beralkohol beliau!" Dia perlu membina perbualan supaya pesakit itu sendiri membuat keputusan, dan kemudian ia akan menjadi benar untuk beliau. Ini dalam satu tangan. Sebaliknya, ahli terapi yang baik masih perlu mencari.Saya sangat menentang keadaan apabila seseorang memasuki kursus selama tiga bulan, dengan cepat mengambil beberapa ujian, dan di sini dia seorang pakar. Dukacita-profesional sedemikian boleh menjejaskan anda. Masih perlu untuk tidak lupa bahawa psikoterapi adalah salah satu kesenangan yang paling mahal dan mungkin berjalan ke ahli terapi selama bertahun-tahun. Pada pendapat saya, selalu diperlukan untuk menjaga satu perkara mudah di kepala anda, bahawa tidak ada pil sedemikian yang anda menelan – dan akan menjadi muda, ceria, cantik, aktif, cerdas. Pil semacam itu tidak wujud, anda perlu bekerja untuk menjadi begitu, tiada siapa yang akan melakukannya untuk anda. Saya boleh pulang ke rumah seorang sahabat dan mencuci lantainya, tetapi saya boleh makan malam untuknya?

NP: Dan adakah anda fikir kenyataan popular bahawa "leftist menguatkan perkahwinan" adalah kebijaksanaan yang popular atau, seperti yang anda katakan, "kebodohan rakyat"?

JD: Nah, ia benar-benar menguatkan, kerana lelaki itu berpoligami. Dan cinta, sekali lagi dalam sains suami saya, hidup tiga atau empat tahun, maka sesetengah anjakan hormon berlaku dan cinta ini menjadi beberapa sensasi yang lain. Sama ada anda menjadi kawan baik dan memahami bahawa anda adalah satu pasukan, atau semua ini berakhir, suami dan isteri mula mengganggu satu sama lain, dan kemudian, tentu saja, kita mesti berselerak dalam arah yang berbeza.Jika suami melihat beberapa wanita, dia suka, dan sesuatu yang mereka mempunyai sekali sahaja berlaku, tidak ada dalam ini amat dahsyat di sana. Sebagai peraturan, seorang wanita tidak akan pernah tahu mengenai hal ini dalam hidupnya jika dia mempunyai suami cerdas. Salah seorang kawan saya mempunyai suami, seorang lelaki yang sangat kaya, yang setiap masa, pergi ke kiri, datang rumah – dan dia mempunyai setiap kali tergantung kot atas bahunya. Dia merasakan perasaan yang mendalam bersalah terhadap isteri, berdiri di depan pintu dengan kot harimau, dan berkata, "Madu, saya anda secara tidak sengaja telah beli!" Darling, senyum darling, tergantung 152 kot bulu ke dalam almari, menepuk kepala-Nya dan berkata, "Ah, apa keindahan! Bagaimana awak memanjakan saya. " Dia suka suaminya dan tahu bahawa zigzag ke kiri dia perlu hanya untuk menegaskan sendiri. manusia biasa, jika fikirannya tidak pereklinilo melata ke tempat tidur orang lain, pada waktu pagi tahu bahawa isterinya adalah lebih baik.

NP: Adakah terdapat peluang yang hilang dalam hidup anda?

JD: Saya fikir anda tidak boleh menyesal apa-apa. Apa yang anda lakukan hampir mustahil untuk berubah, dan tidak ada gunanya menyesalinya. Tetapi saya juga tahu bahawa semua perkara yang salah dengan anda berlaku baik.

NP: Adakah anda bersetuju dengan kenyataan bahawa orang-orang bodoh belajar dari kesilapan mereka, dan pintar pada orang lain?

DD: Menyerang rake dengan pemegang getah adalah sukan untuk ramai orang.Pada kesilapan orang lain, anda tidak akan pernah belajar! Dan kemudian, apa kesilapan? Terdapat dua cara dari mana-mana keadaan, tetapi perlu diingat bahawa mereka mungkin tidak menyukai anda! Tidak ada keadaan yang sia-sia!

NP: Ia berlaku walaupun orang mendapati dua jalan keluar, ketakutan menghalang anda daripada mengambil langkah. Bagaimana keadaannya?

DD: Jika seseorang tidak boleh melakukan apa-apa tindakan, dia sedang duduk di paya dan menonton bagi mereka yang melakukan perbuatan ini. Setiap orang mempunyai apa yang dia berhak, tidak ada yang sebaliknya.

NP: Bagaimana anda boleh terkejut?

DD: Sekumpulan benda. Baru-baru ini iPad saya dipam banyak mainan elektronik, dan kini saya dengan kebahagiaan yang besar dalam trafik melakukan apa yang burung mengalahkan babi, mencari perkara yang tersembunyi yang berbeza, perancangan makanan untuk restoran. Secara umum, saya rasa baik-baik saja.

NP: Ramai ibu bapa menganggap ini sebagai hobi yang membahayakan. Apakah kegunaannya?

JD: Saya berehat! Ia mencuci otak yang sangat sejuk, terutama apabila duduk di pendandan rambut atau dalam kesesakan lalu lintas. Apabila kanak-kanak bermain sendirian dan tidak melakukan apa-apa, ia mungkin satu tangan, yang buruk, dan di sisi lain, orang-orang ini berubah kemudian profesional komputer.Saya terkena kisah seorang lelaki dari sebuah wilayah terpencil, yang ibu saya membeli sebuah komputer riba. Dvoechnik ini akhirnya membuat program dan menghantarnya sama ada kepada Apple, atau di tempat lain. Mereka meraih kepalanya, seorang anak yang pandai, membawanya ke Amerika bersama ibunya, dan kini bekas dvoechnik adalah seorang pelajar di universiti berprestij dan pekerja kegemaran syarikat. Saya fikir seseorang harus melakukan apa yang dia suka. Setiap daripada kita mempunyai sesuatu yang dia boleh lakukan yang terbaik. Adakah anda masih ingat Dante? Siapakah di lingkaran terakhir neraka? Pencipta yang tidak mencipta!

NP: Apa yang anda percayai?

JD: Saya percaya pada undang-undang bumerang: jika anda telah melakukan sesuatu kepada seseorang, dia akan kembali kepada anda. Putih menarik putih, hitam menarik hitam. Jika seseorang selalu berkata: "Sekelilingnya adalah orang jahat, orang jahat, orang jahat!" – maka saya tahu bahawa dia sendiri adalah sama.

NP: Adakah anda ingin menukar sesuatu dalam diri anda?

JD: Tidak, tapi apa yang boleh saya ubah dalam diri saya? Pandai, cantik. Saya tidak mahu menukar apa-apa dalam diri saya, segala-galanya baik dalam diri saya. Saya sangat gembira dengan semua parameter.

NP: Dan apa yang anda cadangkan kepada orang-orang yang ingin menukar sesuatu dalam diri mereka?

JD: Fahami mengapa anda mahu mengubahnya. Jika anda berfikir bahawa dari saiz payudara yang lebih besar akan mengubah nasib peribadi wanita, ini tidak benar, kerana anda boleh mempunyai payudara yang paling indah di dunia dan menjadi sangat tidak berpuas hati.Tetapi jika anda tidak mempunyai cukup untuk kebahagiaan, kumpulkan wang dan kutu diri dengan implan. Pastikan bahawa, secara umum, ini tidak perlu, dan hidup dengan agak tenang. Saya fikir kita hanya perlu memahami bahawa anda adalah unik, yang kedua tidak. Set genetik yang anda dapatkan tidak lagi untuk sesiapa pun. Anda adalah satu-satunya di seluruh dunia, bangga!

BIOGRAFI
1952 – dilahirkan pada 7 Jun di Moscow, dalam keluarga penulis terkenal Soviet Arkady Vasilyev dan pengarah utama Mosconcert, Tamara Novatskaya.
1974 – lulus dari Fakulti Kewartawanan Universiti Negeri Moscow. M.V. Lomonosov.
1974-1977 – bekerja sebagai jurubahasa di Konsulat Jeneral USSR di Aleppo (Syria).
1978 – memulakan kerjasama dengan akhbar "Malam Moscow".
1983 – berkahwin dengan guru Fakulti Psikologi Universiti Negeri Moscow. MV Lomonosov Alexander Ivanovich Dontsov.
1986 – anak perempuan Maria dilahirkan.
1998 – diagnosis serius dibuat – kanser payudara di peringkat IV. Buku pertamanya ditulis dalam resusitasi onkologi, untuk terganggu dari penyakit ini.
1999 – menerbitkan buku pertama – "ahli waris sejuk". Agrippina Dontsova mengambil nama samaran sastera Darya Dontsova.
2001 – buat kali pertama menjadi pemenang anugerah "Penulis Tahun". Bermula untuk menjalankan program sendiri di radio.
2003 – Pada 5 Mac, bintang menghormati Daria Dontsova diletakkan di atas Square Sastera di Moscow.
2004-2007 – menerima sejumlah besar pelbagai anugerah dan hadiah sastera, seperti "Penjual Terbaik Tahun", "Pengarang Tahun", "Buku Tahun", "Nama Tahun", Buku "Oscar". Karya-karya Daria Dontsova diterjemahkan dan diterbitkan di negara-negara bekas USSR, Baltik, Eropah Barat, China.
2008 – menjadi duta program amal Avon "Bersama Menentang Kanser Payudara" di Rusia.
2009 – Buku ke-100 "The Legend of Three Monkeys" diterbitkan. Ia dimasukkan ke dalam Buku Rekod Rusia sebagai penulis novel detektif yang paling produktif (100 detektif selama 10 tahun).
2010 – muncul bogel dalam projek sosial "Lindungi apa yang sayang kepada anda", yang bertujuan untuk menyokong vaksin pertama di dunia terhadap kanser serviks.
2011 – untuk masa kesepuluh yang diiktiraf sebagai penulis yang paling diterbitkan di Rusia. Jumlah peredaran karya Darya Dontsova melebihi 130 juta eksemplar.

PEMBANTU PELUANG
Julia Vasilkina,
ahli psikologi, sosiologi
TIDAK AKAN DIPERCAYAI
Semua orang tahu perasaan ini, tetapi tidak semua orang bersedia mengakuinya. Kita semua tertakluk kepada "keselesaan" ini dengan lebih besar atau kurang. Tidak ada kemudaratan dalam kadang-kadang sedikit letih, sakit, mengalami kebencian di sebelah orang yang disayangi.Terutama orang yang, menjaga anda, akan membawa semangkuk sup dan berkata "mereka semua bodoh, dan anda yang terbaik dari semua." Setelah menerima penerimaan yang diperlukan, kita akan ditinggikan semangat dan bersedia untuk pencapaian baru. Benar, adalah penting bahawa seseorang yang rapat memberikan perhatian dan perhatian kepada kita sekiranya kita berada dalam keadaan tidak sihat.
Bahaya untuk integriti psikologi keperibadian datang ketika "tidak bahagia" membawa manfaat sekunder yang kuat. Manfaat sekunder adalah nilai tertentu (cinta, penerimaan, perhatian, penghormatan, pemeliharaan hubungan, kadang-kadang kemakmuran material), yang dicapai melalui gejala negatif. Mungkin kanak-kanak lebih sihat, tetapi ibu bapanya akan bercerai. Mungkin diperlukan untuk membawa seorang suami yang menipu ke dalam air tulen dan berhenti mengalami cemburu, tetapi kemudian seseorang itu harus berpisah dengan ilusi cinta dan bukan kesunyian. Apabila perundingan menarik manfaat sekunder sebagai ace dari lengan, pelanggan amat terkejut. Kini keputusannya adalah untuknya: tinggalkan segalanya atau mencari cara untuk mencapai nilai yang sama, tetapi dengan cara yang berbeza, meninggalkan pengalaman dan penyakit neurotik. Dan ini memerlukan ketekunan, kejujuran dan keupayaan untuk tidak menyerah, yang Darya Dontsova menghargai banyak orang.PEMBANTU PELUANG
Alexander Dontsov

,
Doktor Psikologi, Profesor Fakulti Psikologi, Lomonosov Moscow State University, Ahli Akademik Akademi Pendidikan Rusia
LADY OF FORTUNE
Mereka sering bertanya: "Adakah mudah untuk hidup dengan bintang?" Saya menjawab: "Ya!" Pertama, saya suka, menghormati dan takut kepadanya, dan oleh itu saya tidak akan mengatakan apa-apa dalam urusan rumah. Kedua, pada waktu petang, ketika kita bersendirian, tidak ada kekuatan dan keinginan untuk mengetahui hubungan itu. Ketiga, dalam perkahwinan, sebagaimana diketahui, sukar untuk 25 tahun pertama, kita melampaui batas ini. Keempat, dalam pasangan kita ahli psikologi sebenarnya. Kelima, isteri saya adalah sahabat saya yang paling setia. Ini hanya "lima sebab" yang pertama untuk kesejahteraan keluarga kita. Dan saya, lelaki yang bersenandung itu, tentu saja, tidak akan memecahkan analisis akademik tegasnya mengenai falsafah hidup yang dibagikan oleh isteri dan majalah saya kepadanya. Saya memberi keterangan bahawa "falsafah" ini membenarkannya sepenuhnya dalam nasib kita. Jika sangat ringkas, tiga prinsip utama ada di dalamnya. Awal – keyakinan, cinta hidup, iman yang tak tergoyahkan dengan baik. Kemudian – disiplin diri sendiri. Selama 13 tahun – 130 novel dengan jumlah peredaran 130 juta (!) Salinan, masing-masing – "pil dari kemurungan" yang diselamatkan seseorang dari keputusasaan.Prinsip ketiga adalah keterbukaan kepada orang, keinginan dan keupayaan untuk berkongsi kesedihan dan kegembiraan seseorang. Untuk merasakan kasih sayang, kita semua sangat gembira, beberapa orang berjaya bersukacita. Isteri mempunyai hadiah ini dengan penuh.
Daria Dontsova adalah contoh yang jelas tentang fakta bahawa roda kekayaan itu tertakluk kepada Wanita. Mungkin kita lelaki akan belajar cara menguruskan mereka suatu hari nanti.

Like this post? Please share to your friends:
Tinggalkan Balasan

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: