๐Ÿ‘‰ Jenis keperibadian manic-depressive

Jenis keperibadian manik-kemurungan

Dia mempunyai rasa humor akut, dia tidak mendapat perkataan untuknya di dalam saku, ramah dan menarik, dia tahu bagaimana bercakap dan menarik. Dia duduk di seberang saya dan menceritakan kisahnya. Dalam perjalanan perniagaan, dia bercanda, memimpin metafora, dia ceria dan ceria. Tetapi di matanya, saya masih merasakan ketegangan dan kesedihan, yang saya tidak mahu tanya lagi.
Jenis keperibadian manic-depressive kelihatan seperti ini. Dan walaupun dalam kerja saya tidak membahagikan orang ke dalam kategori, lebih memilih untuk kekal dalam pengalaman sebenar, hari ini saya ingin memberitahu anda tentang ini.
Orang ini sangat suka berkomunikasi dengan orang lain, dia bertenaga, kerja jam, jenis pemikirannya agak cepat dan tidak konsisten, fikiran kelihatan melangkau, tetapi mendengarnya menarik kerana aktiviti emosi yang tinggi.
Dan terdapat bahan api untuk tenaga ini – kesedihan tersembunyi, yang kekal sebagai pengalaman peribadi yang mendalam. Cepat atau lambat orang itu habis, dan kemudian bahagian depresi datang ke permukaan, yang menyebabkan kecemasan dan putus asa.

Agar tidak mengalami emosi kompleks kesedihan dan kerinduan, seseorang menggunakan dua mekanisme: penafian dan tindak balas.Reacting boleh sama ada dalam bentuk langsung atau secara tidak langsung – melarikan diri dari masalah.
Untuk tidak merasakan kesakitan, seseorang mula beralih kepada apa-apa: hubungan baru atau menimbulkan pergaduhan, pergaulan, pergi ke alkohol, untuk bekerja. Penafian sering menyembunyikan dalam humor atau orang yang berpura-pura dia tidak mendengar dan tidak melihat apa yang berlaku.
K: Beberapa perkara berlaku kepada saya. Saya telah menderita penderitaan, saya ingin keluar dari ini secepat mungkin.
T: Anda seolah-olah memarahi diri anda sekarang.
K: Jadi, saya tidak dapat mengatasi diri saya, saya rasa seperti orang yang kusam …
T: Nampaknya pengalaman anda lebih kuat daripada yang anda bayangkan
K: Jadi saya datang untuk ini, supaya kamu membantu saya! Saya berasa tidak berdaya dan ini hanya salah saya, saya tidak tahu siapa saya harus berpaling. Ia seperti saya hancur.
Pelanggan dengan jenis keperibadian manik-depresif benar-benar sangat takut dengan perasaan ini. Kejatuhan. Secara dalaman, mereka yakin bahawa apabila mereka dikenali lebih baik, terdedah seperti mereka, mereka akan berhenti terhenti. "Seperti saya, saya tidak memerlukan sesiapa."

Itulah sebabnya mereka menyembunyikan bahagian sensitif mereka dan lebih suka menjadi "menarik."
Humor, watak yang berterusan adalah apa yang membuatkan seseorang itu stabil dan disesuaikan dengan keadaan dunia luar.

Dia banyak menceritakan tentang dirinya sendiri, bahkan ada perasaan berlebihan dengan butiran hidupnya, dan saya tidak faham bagaimana ini berkaitan dengan kes itu. Di belakang semua bravado ini menyembunyikan sesuatu yang dia datang kepada saya.
T: Apa yang anda rasa ketika anda memberitahu saya cerita anda?
K: Tiada apa-apa, kekosongan dan putus asa
T: Dan apa yang ada di belakangnya, di luar kekosongan ini? Apa rupa dia?
K: Untuk kerinduan. Dan saya tidak tahu bagaimana untuk hidup.
Mungkin ibu bapa tidak membenarkan, menukar, mengabaikan emosi kanak-kanak (sudah tentu, dari motif yang terbaik) dan mungkin menunjukkan penolakan yang kuat terhadap kesedihannya bahawa dia membentuk pertahanan yang kuat. "Ayam-makanan semua ini, kita akan memecahkan".
Ini dibentuk sebelum kita belajar mengurusnya, pertahanan kita lebih kuat daripada kita. Dan saya tidak tahu sejarah pelanggan saya, tetapi saya sudah bersedia untuk fakta bahawa kita akan pergi ke zaman kanak-kanak. Dan saya akan mendengar frasa "Lelaki tidak menangis, menghapuskan kekacauan, berkumpul, kain rag" atau sesuatu seperti itu.
Dia tidak memberikan tempat untuk kesedihan, dia sangat kuat, dan dia hanya datang apabila benar-benar tidak tertanggung. Dan dalam ruang psikologi yang selamat, saya perlu mendengar kesakitannya, kesedihannya, melihatnya di belakang gelombang positif dan berhenti menyokong kubu yang dikelilingi dirinya.
Dan ia tidak begitu bagus dan baik, kerana ia mungkin kelihatan, kerana di mana ada cinta, ada rasa sakit. Di tempat kubu lama, kami akan memupuk taman baru, lindung nilai penyesuaian kreatif kepada kehidupan. Kepada kehidupan di mana dia akan hidup sepenuhnya setiap saat dalam hidupnya.

Like this post? Please share to your friends:
Tinggalkan Balasan

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: