๐Ÿ‘‰ Kemakmuran adalah tahap mereka yang kehilangan ketakutan untuk tidak bertahan

Kemakmuran adalah tahap mereka yang kehilangan ketakutan untuk tidak hidup

Orang dapat bertahan dengan naluri. Tetapi, seperti segala-galanya di Bumi, naluri mempunyai harga yang mereka perlu bayar.
Naluri memastikan keselamatan kita. Bagaimana mereka melakukannya?
Mereka memaksa kita untuk berlari, bersembunyi, percaya bahawa hanya kesendirian, pemisahan daripada orang lain – jaminan keselamatan untuk pemiliknya.
Dan itulah yang berlaku.
Puan, yang bermimpi untuk menjadi isteri, naluri memaksa dia untuk bertarung dengan kekasih isterinya dan percaya bahawa dia akan menjadi isterinya yang terbaik.
Isteri, yang mahu menjadi unik untuk setia mereka, mereka membuatnya berfikir bahawa suaminya adalah harta persendiriannya dan tiada siapa yang mempunyai hak kepadanya.
Seorang rakan sekerja yang bercita-cita untuk menduduki kerusi pemimpin, naluri memaksa dia untuk menarik selimut ke atas dirinya dan memintas rakan dalam giliran dalam perlumbaan di tangga kerjaya.
Naluri membuat anda berfikir bahawa pihak lain adalah musuh. Dan tanpa kehidupan musuh ini akan lebih baik.

Naluri berbohong. Pertama, terdapat banyak daripada kita di planet ini yang mustahil pada prinsipnya menjadi unik.
Kedua, terima kasih kepada musuh yang dipanggil, kita belajar dan berkembang.
Naluri, untuk kegunaan mereka, menimbulkan persepsi.
Kami pernah membayangkan: "Suka musuh kamu." Tetapi kita tidak faham.Kami tidak faham bahawa musuh adalah Guru.
Guru Besar ini perlu mempelajari kelebihan yang ego kita seolah-olah menjadi milik yang tidak adil.
Tetapi kelebihan ini hanya boleh diambil apabila iri diri, impotensi dan egoisme yang memalukan yang diliputi oleh kemarahan mula dikenali.
Walau bagaimanapun, naluri semata-mata tidak akan membenarkan untuk mengenali kelemahan mereka. Mereka "menyelamatkan" tuan rumah dengan idea yang mudah: jika anda adalah satu-satunya, maka tidak akan ada masalah.
Ini adalah satu pembohongan. Kewujudan akan menjadi membosankan, kerana tidak akan ada permainan, tidak ada pembangunan, tidak ada kemenangan.
Tetapi lambat laun lonjakan kuantum akan sempurna. Mungkin tidak dalam kehidupan ini, tetapi melompat akan berlaku. Melompat dari naluri hingga kemakmuran.
Ya, naluri menyediakan tahap kelangsungan hidup, tetapi tidak membolehkan anda terbang ke tingkat kemakmuran.
Kemakmuran adalah tahap mereka yang telah kehilangan ketakutan untuk tidak bertahan hidup.
Di luar naluri, seorang perempuan simpanan yang berkembang maju mesti menerima dan menyembah isteri kekasihnya untuk menjadi isteri. Mungkin bukan orang ini, tetapi parti yang lebih baik untuk dirinya sendiri.

Seorang isteri mesti mengambil perempuan simpanan suaminya untuk membuka hatinya kepada dirinya sendiri.
Rakan sekerja harus membantu rakan kongsi menduduki jawatan utama dan kemudian dia akan diluluskan dalam kedudukan yang tinggi.
Apabila tidak ada ketakutan untuk bertahan hidup, kemakmuran secara semulajadi datang kepada kita.
Seorang wanita yang dapat menerima wanita lain tanpa rasa takut akan kelangsungan hidup dan persaingan mestilah ditonjolkan antara lain dan dihargai dengan cinta.

Naluri membuat kita gemetaran dengan ketakutan bahawa kita tidak akan mempunyai sumber yang mencukupi dan kita perlu berjuang untuk mereka, merobek kepingan orang lain.
Mereka mengatakan bahawa naluri adalah minda kadal, minda reptilia. Kita harus bergerak dari fikiran dinosaur batin kita ke fikiran homo sapiens – lelaki rasional. Apakah perbezaannya?
Cicak hidup oleh naluri dan hidup. Orang yang munasabah bekerjasama dengan orang lain dan dengan itu berkembang maju.
Jurang terletak di antara tahap dinosaur dan tahap fikiran yang berkembang pesat.
Suatu hari nanti kita akan membesar, kita akan menenuhkan cicak kita dan kita akan dapat menyeberang jurang …
Dan jambatan dari satu dunia ke dunia lain adalah falsafah Kesatuan, pandangan dunia Persetujuan. Dengan yang kamu anggap Musuh.

Like this post? Please share to your friends:
Tinggalkan Balasan

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: