๐Ÿ‘‰ Pendapat peribadi - Psikologi

Pandangan peribadi

Filem "The Dog's Heart"

Hanya: Saya tidak mahu!
muat turun video

Filem "The Story of Us"

Sudah waktunya untuk menimbang semula 10 perintah. Kita perlu pindaan, seperti dalam perlembagaan!
muat turun video

Pandangan peribadi adalah manifestasi positif tentang subjektiviti seseorang. Pandangan seseorang atau sikap situasional dari kedudukan pertama (peribadi), dari segi kepentingan pribadinya. Apabila seseorang bercakap tentang sisi negatif subjektiviti (atau apabila subjek ini tidak menyenangkan), mereka bercakap bukan tentang pendapat peribadi, tetapi mengenai subjektivisme.

Pandangan peribadi adalah sifat wajib orang yang kuat. Kuat (kuat secara dalaman!) Orang pertama dibezakan dengan kehadiran pandangan peribadi dan kedudukan peribadi mereka. Lihat lelaki yang kuat dan pendapat peribadi

Bagaimana untuk membangunkan pendapat peribadi?

Bagaimana untuk membangunkan pandangan peribadi anda sendiri tentang apa yang sedang berlaku?

Cari pandangan asal

Pendapat peribadi lebih kerap di kalangan orang yang berpendidikan, tetapi bukan hanya membaca sesuatu dan menghafal, tetapi mengumpul pandangan dan pandangan yang luar biasa, menarik dan ingin tahu. Berikannya kepada diri anda sendiri sebagai satu tugas dan dapatkan pandangan anda yang menarik dan tidak konvensional mengenai perkara berikut: sejarah, psikologi, seni secara umum, lukisan dan muzik khusus, sukan. Lihat Bagaimana Menjadi Menarik

Jumlah YES

Menguasai Jumlah YA.Dengan berlatih untuk bersetuju dengan pandangan yang sangat berbeza, anda perlu merenungkan setiap rupa, bandingkan pendapat dengan yang lain. Ini lebih sukar daripada sekadar membantah tanpa mendengar, tetapi sebagai hasilnya, anda akan mula membandingkan pandangan pandangan yang berbeza dan secara beransur-ansur mengembangkan visi anda. Pandangan peribadi beliau.

Keinginan berterusan

Untuk mengembangkan pandangan peribadi, anda perlu mengetahui dan mengingati kepentingan anda terlebih dahulu. Untuk ini, tidak kira betapa banyaknya, di antara banyak perkara yang menarik untuk anda, anda perlu menentukan apa yang sangat penting kepada anda, dan kemudian setiap kali, dalam setiap keadaan, ia adalah untuk mengingatkan diri anda. Salah satu latihan yang paling kuat, yang hanya dari seorang yang berjaya membuat seorang pemimpin yang sebenar, bertanya kepada diri sendiri soalan yang tetap: "Apa sekarang, di sini, dalam keadaan ini saya mahu? Sudah tentu mahu?".

Saya mahu duduk atau berdiri sekarang? Apa yang saya mahu sekarang, semasa perbualan telefon ini? Adakah masuk akal untuk saya berhujah tentang perkara ini? Apa yang saya mahu makan semasa duduk di meja ini? Mana antara orang yang saya perlukan di syarikat ini? Saya sangat berminat dengan cadangan ini? Di manakah saya mahu mengubah topik ini? Adakah jenaka ini benar-benar lucu kepada saya?

Secara semulajadi, tidak semua keinginan anda harus bertegas secara tegas dan menuntut untuk memenuhi semua sekaligus, di sini dan sekarang, tetapi hanya apabila anda mengenali mereka dan mula merasakan ketika mereka sudah bersinar melalui anda, orang-orang di sekeliling akan benar-benar merasakan kuasa peribadi anda .

Jadi, tugas apa yang akan anda tetapkan untuk diri anda esok? Atau untuk hari ini? Dan apa yang anda mahukan sekarang?

Matlamat untuk tahun ini

Siapa yang tidak mempunyai matlamatnya sendiri, dia biasanya tidak mempunyai pandangannya sendiri. Siapa, sebaliknya, tahu apa yang dia mahu, menetapkan matlamatnya dan pergi ke realisasi mereka setiap hari, selalu berubah menjadi orang yang lebih kuat dengan pandangan dan nilai-Nya sendiri. Oleh itu, fikirkan dan tuliskan matlamat peribadi anda untuk tahun yang akan datang. Lihat penetapan matlamat yang kompeten

Like this post? Please share to your friends:
Tinggalkan Balasan

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: