๐Ÿ‘‰ Shizoid - Psikologi

The schizoid

Skizoid adalah psikotipe, ciri keperibadian. Kadang – penekanan watak. Lihat Shizoid: Etimologi dan kerangka konsep.

Filem "The Adventures of Sherlock Holmes: A Study in Scarlet Nones"

Skizoid dibezakan oleh pemikiran asal – dan keganjilan.
muat turun video

Ciri-ciri pendek psikotip itu

Ucapan: "dalam bubur mulut." Ia bukan plastik. Ini adalah formula lelaki. Pemikiran adalah asal, tetapi tidak konsisten. Dalam proses kerja adalah penting, tetapi bukan hasilnya. Dalam sains – penjana idea. Dalam agama – teolog. Idea adalah paradoks dan sering pramatang. Skizoid adalah minda bumi. Pencerobohan intelektual. Terlalu merasakan yang lain. Pencipta humor semantik (termasuk hitam). Topeng muka kayu. Kekurangan imej. Seks adalah spekulatif. Keluarga adalah satu aplikasi untuk kewujudan intelektual. Di atas meja adalah kekacauan kreatif. Cenderung untuk penyelidikan dan pengiraan teori.

Mengenai schizoid membaca lebih lanjut:

Ucapan schizoid. Displasticity schizoid. Schizoid dan theorizing. Berfikir tentang seorang schizoid. Schizoid dan kreativiti. Schizoid dan sains. Skizoid dan agama. Schizoid dan minat. Schizoid dan pencerobohan. Schizoid dan empati. Skizoid dan humor. Skizoid dan imej. Skizoid dan seks. The schizoid dan keluarga. Schizoid dan perintah. Schizoid dan kesihatan.Orientasi nilai schizoid. Skizoid dan falsafah. Pengetahuan dan pengertian skizoid. Kompleks schizoid dan rendah diri. Skizoid dalam hubungan dengan orang. Skizoid dan penderitaan. Schizoid dan belajar. Kerja dan kerjaya skizoid. Skizoid dan politik. Skizoid dalam hubungan dengan psikotip lain. Sokongan psikologi daripada schizoid. Skizoid di sebelah anda.

Potret seorang schizoid oleh N.I. Kozlov

Sejak zaman kanak-kanak, seorang kanak-kanak yang suka bermain bersendirian, tidak menjangkau rakan sebaya, menghindari keseronokan yang bising, lebih suka tinggal bersama orang dewasa, kadang-kadang dia diam-diam mendengar perbincangan mereka. Untuk ini kadang-kadang terdapat sedikit kekejangan dan kekurangan anak. Tidak bergerak, seolah-olah muka beku … Ia adalah schizoid. Lihat artikel

Pembangunan bidang emosi schizoid

Skizoid tidak menyembunyikan daripada emosi, dia hanya kehilangan mereka. Schizoid bersifat beku dan mencatatkan satu akal, dan, sebagai peraturan, tanpa titik rujukan. dunia yang samar-samar dan padat pengalaman, gerak batin bayangan dan nyala semangat, kegembiraan dan keghairahan malu – semua yang begitu dekat dengan penyair dan wanita – ini bukan dunianya. Lihat Perkembangan sfera emosi dari schizoid

Bagaimana untuk bekerja pada diri sendiri

Jika anda memerhatikan sendiri ciri-ciri jenis schizoid dan ingin menyesuaikan ciri-ciri anda, maka lihatlah artikel:

  1. Shizoid: bagaimana untuk bekerja pada diri sendiri
  2. Pembangunan personaliti positif
Like this post? Please share to your friends:
Tinggalkan Balasan

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: